Sunday, September 1, 2013

KarwendelMarsch 2013 - aanmelding en voorbereiding



De KarwendelMarsch, 52km met 2300 hoogtemeters lopend van Scharnitz naar Pertisau bij Achensee. En ik heb de kans om hieraan mee te doen, ik heb vaak over nagedacht om een grote loop te doen maar het is er nooit van gekomen. En als ik het nu niet probeer dan zal ik het ook niet weten of ik in staat ben om zo'n afstand te doen. Ik bekijk de website van de "KarwendelMarsch' zie dat er 3 categorieën zijn:
1) de loop
2) de mars  /wandel
3) Nordic Walking

Een vriendin adviseert mij om in te schrijven bij de loop dan word ik getimed bij leeftijdsgenoten en geslacht EN ik mag voor de wandelaars en Nordic Walkers beginnen starten :-))

KarwendelMarsch 24 August 2013
52km - 2300 altitude

Ik vul al mijn gegevens in, tik de box "Loop" aan en betaal online.

WOOOOOHOOOOOO, ik heb me aangemeld :-)) Dit is al heel erg spannend nu en de loop moet nog beginnen.

Crossing the Karwendel NaturPark from Scharnitz - Pertisau am Achensee

Al snel vertel ik vrienden en familie dat ik mij heb aangemeld voor deze loop.  Dezelfde vriendin verteld me dat ik voor de tijd een grote wandeling / loop moet doen, als training en de week erop zijn we 6 uur op pad en hebben we in totaal 30km gelopen vanaf Leutasch via het Puittal naar de RotmoosAlm.

Wilde paarden...boven in de bergen

Route-aanduiding en schitterende alpenbloemen

RotmoosAlm gelegen op 2020 mrt in het Gaistal - een mooie berghut waar je geweest moet zijn.

2 Dagen later, heb ik me nog net kunnen opgeven voor de Ganghofer Trail half Marathon op 10 augustus. Als uitdaging maar ook gelijk als training voor mijn grote loop, de KarwendelMarsch. Ik heb nog nooit een halve marathon gelopen maar deze is anders, dit is en trailrun. Deze was voornamelijk bos-, gras- en bergpaden en dus weinig asfalt. De halve marathon uitgelopen in 2uur and 9minuten.

Een week na de halve marathon, heb ik nog een wandeling/loop van 23km gedaan. Vanaf Giessenbach naar OberbrunnAlm en door naar de EppzirlerAlm, om nog een training te doen en om mijn benen te sterken.
Wat een schitterende natuur, bergtoppen, gemzen, bokken, koeien van alles ben ik er tegen gekomen. Paden van breed naar smal, steil naar vlak en van makkelijk naar moeilijk met losliggende stenen.
Karwendel NatuurPark

Schiteterend uitzicht, tot in Duitsland
Het Karwendelpark, bij Seefeld

Achter Eppzirler Alm,
met gemzen op de achtergrond

















Gemzen bij EppzirlerAlm te zien

De week voor de Karwendelmarsch, loop ik met de vriendin en haar man een kleine ronde van ongeveer 12 km. We zijn in het KarwendelPark gestart vanuit Scharnitz naar de Gleirschklamm.

Wat een mooie omgeving in het Karwendel. Het rondje ging door een kloof, rotsen links en rechts van ons en het water zo helder blauw.


Gleirschklamm

Gleirschklamm


























In de week voor de Karwendelmarsch heb ik niet veel gedaan, alleen de donderdag heb ik een rondje van 8km gewandeld / gejogged om de Seefelder Wildsee.

Seefelder Wildsee

No comments:

Post a Comment